بحران میانسالی مردان! + 5 راه‌حل برای عبور

مردان و نادیده گرفتنِ بحران میانسالی

تا همین اواخر، بحران میانسالی مردان زیاد جدی گرفته نمی‌شد و با آن به صورت طنز با عنوان « دوران چلچلی مردان» یاد می کردند. اما روبرو شدن با سنینی از عمر که جسم شروع می‌کند به خستگی بیشتر، ریسک کمتر، جا برای شوخی نمی‌گذارد.
بی دلیل نیست که مثلا در انگلیس میزان خودکشی مردان ۴۵ تا ۵۹ ساله، یک سوم همه خودکشی کشور را در بر گرفته است.

برای عبور از بحران میانسالی مردان چه راه‌هایی وجود دارد؟

اجازه دهید از دید دکتر David Fraser به راه‌حل‌هایی اشاره کنیم که به مردان میانسال کمک می کند از این مرحله بحرانی عبور کنند:

۱. به افرادی که وضع بدتری دارند کمک کنید

شاید در وهله اول به نظر برسد مردان میانسال، وقتی خودشان نیازمند هستند چطور می توانند به کمک دیگران بشتابند؟
برای عبور از بحران میانسالی مردان، به دیگران کمک کنید
مردانی که دچار بحران هویت میانسالی هستند اگر بتوانند توجه و دقت‌شان را صرف کسانی کنند که با مشکلات خیلی سخت‌تری دست به گریبان هستند می‌توانند مسیر متلاطم خودشان را بهتر از همیشه ببیند و بر اساس آن اقدام کنند.
اینگونه احساس مفید و موثر بودن می‌کنند و معناهای جدیدی در زندگی‌شان خلق می‌کنند.

۲. درد خودتان را تبدیل به راز نکنید

مردان دنیای جدید از نظر مخفی کردن مشکات‌شان، فرق چندانی با قدیمی‌ترها ندارند چون معمولا مردان قادر به تشریح مشکلات عاطفی‌شان نیستند. به آنها نه تنها یاد نمی‌دهند که چه احساسی دارند بلکه حتی به طور ضمنی می‌گویند مردانی که راز دل و مشکل‌شان را بر زبان می‌آورد افراد ضعیفی هستند.
برای عبور از بحران میانسالی مردان با دیگران گفتگو کنید
برای شروع به سمت یک دوست خوب و کمابیش منطقی بروید و بدون هیچ ملاحظه‌ای مشکل‌تان را با او در میان بگذارید. بعدها کم کم یاد می‌گیرید بدون هیچ شرم و گناهی، درخواست حمایت و مشورت داشته باشید.

۳. گوش کنید: شغل و درآمد یک مرد همه هویتش نیست

برای اغلب مردان، دستاوردی که در زندگی داشته‌اند بخش قابل توجهی از اعتماد به نفس و هویت‌شان را شامل می‌شود. ولی حداقل در طی سه دهه گذشته می‌بینیم که شغل‌ها قرار نیست ثابت باشند. آدمها در سنین مختلف راه و شغل و حتی تخصص‌شان را عوض می‌کنند.
حتی مردانی که در شغل و حرفه‌شان خیلی موفق بودند به نقطه‌ای می‌رسند که بالاتر از آن نخواهند رفت و چه بسا همه چیز در حال ریزش می‌گردد.

پس دست از این ایده بردارید که حتما در یک سطح معین از توقع شغل و حرفه باید می‌رسیدید. حالا که نشد خودتان را سرزنش نکنید و فکر نکنید شکست خورده‌اید. شما به هر حال انسانی باارزش و با تجربیات فراوان هستید و این ربطی به پول و درآمد ندارد.

۴. بگذار زندگی تو، روایت داستان خودت باشد

با این همه خبر جنگ و خشم طبیعت و ناهنجاری‌های اجتماعی و تبلیغ مداوم بدبختی‌ها در رسانه‌ها، شانس داشتن یک نگاه مثبت خیلی سخت است. بخصوص اگر سن ما بالا رفته باشد و نگرانی‌های خودمان هم برای تامین مالی و عاطفی بیشتر شده است.
مردان میانسال هر طور شده باید بین اخبار تهیه شده و پخش شده در ذهن بشر توسط رسانه ها و نگاه شخصی خودشان تفاوت قائل شوند، آنها نماینده شرکت‌های جهانی هستند.
مردان میانسال بهتر است با دقت بیشتری از بین اخبار بد، نشانه های شاد و مثبت را برگزینند.
مردان میانسال بهتر است با دقت بیشتری از بین اخبار بد، نشانه های شاد و مثبت را برگزینند.
پیشنهاد میکنم در همین رابطه این کتاب را بخوانید: پی‌گیر اخبار نباشید

۵. به سالخوردگان مشورت کنید

مردان میانسالی که درگیر مسائل و مشکلات هستند به طور غریزی به گذشته و جوانی خود رجوع می‌کنند. آنها مدام با اما و اگر سعی می‌کنند، فقط تصمیمات قبلی را مرور کنند و…
در صورتی که بهتر است برای مشورت به افرادی که مرحله میانسالی و بحرانش را از سر گذرانده‌اند رجوع کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد